Liza är årets lärare i Älvkarleby kommun

Varje år hyllar Lärargalans stiftelse lärare runt om i landet genom att dela ut utmärkelsen Årets lärare i varje kommun. Liza Werner-Nordén är 2023 års vinnare i Älvkarleby kommun.

Lärargalans logotyp

Liza Werner-Nordén arbetar på Rotskärsskolan 7-9 där hon undervisat i svenska och SO sedan 2011.

”Det känns oerhört roligt att få motta den här utmärkelsen och extra mycket betyder det för mig att det kommer från mina elever”, säger Liza.

Liza berättar att hon fick ett mejl från Lärargalan i våras med information om att hon hade blivit nominerad, men att hon sedan dess inte haft en tanke på det. Därför kom det som en extra glad överraskning när ett nytt mejl kom i slutet av sommaren, då med den glada nyheten om att hon hade vunnit utmärkelsen i Älvkarleby kommun. Då fick hon även ta del av nomineringen.

”Att få läsa nomineringen kändes fantastiskt! Det är ord från dem som jag träffar dagligen och som jag får vara en viktig del för under tonårsperioden. Bättre start på terminen kan man inte få!”

Priset delas ut av Lärargalans stiftelse, som hyllar lärarkårens insatser under en galakväll på Cirkus den 16 oktober. Alla vinnarna i kommunerna är även nominerade till utmärkelsen Årets lärare i sina respektive län. Länsvinnarna har i sin tur chansen att vinna priset Årets lärare.

Läs mer om utmärkelsen på Lärargalan.se Länk till annan webbplats.

Elevens motivering

”Liza är en extremt bra lärare om inte den bästa. Varenda lektion med Liza gör ens dag bättre, hon är jättesnäll, extremt bra på att lära och att få en att förstå om man har frågor. Hennes lektioner är informations rika och ytterst roliga, hon gör en dyster stund till något kul. Hennes sätt att lära är så effektivt och samtidigt roligt, hon är förståelig som person och så bra socialt uppmuntrande och peppande. Hon får en att vilja arbeta mer och plugga till proven.”

Sidan granskades senast 2023-08-23