Kontakta kommunen och lämna synpunkter

Kontakta kommunen

Öppet:

Måndag - torsdag 8-12, 13-16
Fredag 8-12, 13-15

Telefon:

E-post:

kommun@alvkarleby.se

Besök:

Centralgatan 3, Skutskär

Möt vår nya näringslivschef

Vi är glada att presentera vår nya näringslivschef Eva Cooper. Hon kommer närmast från uppdraget som regionchef på Företagarna Mellansverige.

Bild på Eva Cooper

Efter åtta år på Företagarna Mellansverige har Eva Cooper bred kompetens inom näringslivsrelaterade frågor och en djup förståelse för företagens behov.

I dag bor hon i Gävle med sin familj men tillbringar så mycket tid hon kan i fritidshuset i Långsand.

"Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med företagare, kollegor och politiker ta Älvkarleby till nya höjder. Åren som regionchef i Sveriges största företagarorganisation ger en bra grund för min nya roll och jag ser med spänning fram emot att sätta mig in mer i kommunens arbete. Det ska bli väldigt roligt att ta mig an uppdraget och utveckla Älvkarleby," säger Eva Cooper.

Kommundirektör Maria Wikström är nöjd med rekryteringsarbetet;
"Vi har haft många kompetenta och rutinerade sökande och det är glädjande att vi nu kan välkomna Eva Cooper till Älvkarleby kommun. Med Evas bakgrund och erfarenhet som engagerad chef och ledare kommer hon att kunna bidra både till kommunens och avdelningens utveckling."

Eva Cooper tillträder tjänsten som näringslivs- och utvecklingschef i månadsskiftet mars-april 2024.

Sidan granskades senast 2023-12-07